Vem är jag?

Ja, vem är den där Amalthea nu då? Jag heter Klara och är 18 år, går just nu andra året på ett naturbruksgymnasium. Just det, jag är inte bara intresserad av naglar och så vidare, utan även en inbiten hästtjej. Det är helt klart två intressen som krockar stenhårt, men med rätt inställning så går det faktiskt.

Jag har för det mesta fullt upp då jag pendlar till skolan och har tre hästar på gården, två egna och en helinackorderad. När stallet väl är klart hänger ju läxor och dyligt över mig, men jag ser alltid till att hinna med naglarna, för det är trots allt väldigt viktigt med fina naglar, eller hur!?

Jag har alltid haft förmånen att ha otroligt fina och starka naglar av naturen, men det är först de senaste två-tre åren som jag har haft lite mer intresse för att pyssla med dem. Jag har ingen som helst utbildning, men jag siktar på att gå någon utbildning till nagelterapeut senare, men det får bli efter gymnasiet. Jag har även som mål att under året försöka lära mig att bygga naglar med akryl, och såklart kommer ni att få följa den resan! Om resan kommer sluta framgångsrikt eller ej återstår att se, men viljan, intresset och modeller finns i alla fall. Jag kommer även att fortsätta träna på helt vanlig och hederlig nagelvård i form av manikyr och skötsel såklart, då målet är att bli så duktig jag kan eftersom att det är så vansinnigt roligt att pyssla med!

Det kan hända att jag kommer att skriva lite om smink och hår också, men det ligger mig inte lika varmt om hjärtat, så det kommer mest att bli naglar ni får läsa om här! Jag hoppas att ni ska trivas och kika in igen, och är det något annat ni undrar så fråga bara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0